Min side - Logg ut

Du har ingen varer i handlekurven.

Siden 1917

Yamaha F250D

Den slanke og pene F250 er høydepunktet i Yamahas utvikling av nyeste generasjons marinteknologi. Denne lette og kraftige V6-motoren er konstruert for krevende opplevelser på sjøen, og den er skreddersydd for vannsportsaktiviteter. For ren, jevn og stille ytelse, maksimal drivstoffeffektivitet og lett start har den avanserte 24-ventilers DOHC-motoren EFI (elektronisk drivstoffinnsprøyting) samt VCT (variabel kamakselinnstilling). Den kompakte og strømlinjeformede konstruksjonen kombinerer teknologi med stil og taler for seg selv. Yamahas ‘drive-by-wire’ elektroniske gass- og girregulering på styringen gir deg den jevneste og mest presise kontrollen du noensinne vil oppleve. Hos oss kan du velge Cresco finans, en rimelig betalingsutsettelse. 4-9 måneder fra kun kr.275,-
Ring for pris

Detaljer

  • 24-ventilers DOHC med elektronisk bensininnsprøyting (EFI)
  • Største slagvolum med minst vekt
  • Presis digital elektronisk gass/girkontroll
  • Ettrykks start-/stopp-kontroll
  • Digitale nettverksinstrumenter (vanlig og premium)
  • Motorsynkronisering (to eller tre motorer)
  • Dempesystem for girskift (SDS) for myk girveksling
  • Variabelt dorgeturtall
  • Vekselstrømsladespole for motorklassen (70A)
  • Tiltbegrensningssystem som tilvalg
  • Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)
  • Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)

 

 

 

Motor

 

 

Motortype

Firetakt

Slagvolum

4 169 cm³

Antall sylindere/konfigurasjon

V6 (60°), 24-valve, DOHC with VCT

Boring x slag

96,0 mm x 96,0 mm

Propellakseleffekt

183,8kW / 5 500 rpm

Driftsområde ved full gasspådrag

5 000 - 6 000 rpm

Smøresystem

Wet sump

Bensininnsprøytningssystem

EFI

Ignition / advance system

TCI

Startsystem

Electric with Prime Start™

Girutvekslingsforhold

1.75 (21/12)

 

 

Dimensjoner

 

 

Anbefalt høyde på båtens akterspeil

X:643 mm U:770 mm

Vekt med propell

F250DETX: 260.0 kg, FL250DETX: 260.0 kg, F250DETU: 268.0 kg, FL250DETU: 268.0

Tankvolum

-

Oljemengde

6,3 Liter

 

 

Ytterligere funksjoner

 

 

Styreenhet

Drive By Wire (DBW)

Trim- og tiltesystem

Power Trim med stort utslag

Lysspole/vekselstrømsgenerator

12 V - 70 A with rectifier/regulator

Tilt limitter (only for remote control specs)

Valgfri

Startsperre

YCOP optional

Propeller

Valgfri

Motroterendemodell

Available (ETX, ETU)

Gruntvannskjøring

Standard

Digital nettverksinstrument II (LCD-fargeskjerm)

Valgfri

Digitalt nettverks instrument (rundt/firkantet)

Valgfri

Variabelt dorgeturtall

Med DN instrumenter eller styrekult

Dobbelt batteriladesystem

Valgfri

Girskiftdempesystem (SDS)

Valgfri

Merknad

Effekt I KW er målt på propellakselen etter ICOMIA 28 standard,

 

 

24-ventiler, 4,2 liter 60º V6 med DOHC, EFI og VCT

24-ventiler, 4,2 liter 60º V6 med DOHC, EFI og VCT

En avansert og lettvekts motorkonstruksjon med plasmastøpte sylindere, doble overliggende kamaksler (DOHC) og 4 ventiler per sylinder. Variabel ventilkontroll (VCT) gir økt forbrenningseffektivitet over hele turtallsområdet. Denne kombinasjonen av avanserte teknologier gir et uovertruffent forhold mellom hestekrefter per liter.

Den nyeste sylinderteknologien – stort slagvolum med lav vekt

Den nyeste sylinderteknologien – stort slagvolum med lav vekt

Plasmasmelteprosessen på sylinderveggene er 60 % hardere enn stål, men denne avanserte teknologien gir også lavere vekt, bedre kjøling og mindre friksjon Resultet er den største motoren med slagvolum i bransjen, men likevel med den laveste vekten.

Elektronisk "drive-by-wire"-gass/gir og dorgekontroll med variabelt turtall

Elektronisk "drive-by-wire"-gass/gir og dorgekontroll med variabelt turtall

Det digitale nettverkssystemet (tilleggsutstyr) gir deg den mest komfortable, underholdende kontrollen du noensinne har opplevd, inkludert automatisk motorsynkronisering med to eller tre motorer og kontroll av motorturtall for dorging. En knapp på turtelleren justerer turtallet i nøyaktige trinn på 50 o/min mellom 600 og 1000.

Ettrykks start-/stopp-kontroll for flere motorer

Ettrykks start-/stopp-kontroll for flere motorer

Med et enkelt trykk på knappen kan motorene startes eller stoppes umiddelbart på båter med flere motorer. Det stilfulle og praktiske ettrykks bryterpanelet for stopp-/start-kontroll brukes sammen med hovedbryteren.

Digitalt nettverkssystem II

Digitalt nettverkssystem II

Yamahas digitale nettverkssystem II er tilgjengelig for alle disse motorene. Systemet har de nyeste 6Y9-instrumentene med farge-LCD-display med høy oppløsning, forskjellige nye start/stopp-paneler med trykknapper, kontrollbokser, tilbehør og NMEA-2000®-tilkobling. Dette avanserte systemet kan enkelt konfigureres for en, to eller tre motorer.

SDS (dempesystem som gir mykt girskift)

SDS (dempesystem som gir mykt girskift)

Yamahas dempesystem for girskift (SDS) ble først lansert for de større V8- og V6-modellene, og det er en god funksjon som automatisk reduserer dunkelyden man vanligvis forbinder med å bytte gir. Et gumminav kombinert med en nøye konstruert spesialskive med spor absorberer støy og vibrasjon. Det gir jevnere og mer stille girskift.

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Det valgfrie startsperresystemet Y-COP er brukervennlig og effektivt: motoren aktiveres og deaktiveres med et enkelt trykk på en enkel fjernkontroll. Dette hindrer at båten blir stjålet, og du slipper å bekymre deg når du forlater den.

Mikroprosessorbasert motorstyring (ECM)

Mikroprosessorbasert motorstyring (ECM)

Denne mikroprosessoren er "hjernen" i utenbordsmotoren. Den overvåker kontinuerlig data og innstillinger slik at motoren alltid går jevnt og yter best mulig. Prosessoren aktiverer også motorens innebygde varsel- og beskyttelsessystemer. Via en dataport kan en autorisert Yamaha-forhandler diagnostisere motoren og reparere eventuelle problemer.

Bestiller du før kl. 15:00, sendes pakken samme dag.
Sikker betaling. Ingen opplysninger lagres.

Detaljer

  • 24-ventilers DOHC med elektronisk bensininnsprøyting (EFI)
  • Største slagvolum med minst vekt
  • Presis digital elektronisk gass/girkontroll
  • Ettrykks start-/stopp-kontroll
  • Digitale nettverksinstrumenter (vanlig og premium)
  • Motorsynkronisering (to eller tre motorer)
  • Dempesystem for girskift (SDS) for myk girveksling
  • Variabelt dorgeturtall
  • Vekselstrømsladespole for motorklassen (70A)
  • Tiltbegrensningssystem som tilvalg
  • Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)
  • Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)

 

 

 

Motor

 

 

Motortype

Firetakt

Slagvolum

4 169 cm³

Antall sylindere/konfigurasjon

V6 (60°), 24-valve, DOHC with VCT

Boring x slag

96,0 mm x 96,0 mm

Propellakseleffekt

183,8kW / 5 500 rpm

Driftsområde ved full gasspådrag

5 000 - 6 000 rpm

Smøresystem

Wet sump

Bensininnsprøytningssystem

EFI

Ignition / advance system

TCI

Startsystem

Electric with Prime Start™

Girutvekslingsforhold

1.75 (21/12)

 

 

Dimensjoner

 

 

Anbefalt høyde på båtens akterspeil

X:643 mm U:770 mm

Vekt med propell

F250DETX: 260.0 kg, FL250DETX: 260.0 kg, F250DETU: 268.0 kg, FL250DETU: 268.0

Tankvolum

-

Oljemengde

6,3 Liter

 

 

Ytterligere funksjoner

 

 

Styreenhet

Drive By Wire (DBW)

Trim- og tiltesystem

Power Trim med stort utslag

Lysspole/vekselstrømsgenerator

12 V - 70 A with rectifier/regulator

Tilt limitter (only for remote control specs)

Valgfri

Startsperre

YCOP optional

Propeller

Valgfri

Motroterendemodell

Available (ETX, ETU)

Gruntvannskjøring

Standard

Digital nettverksinstrument II (LCD-fargeskjerm)

Valgfri

Digitalt nettverks instrument (rundt/firkantet)

Valgfri

Variabelt dorgeturtall

Med DN instrumenter eller styrekult

Dobbelt batteriladesystem

Valgfri

Girskiftdempesystem (SDS)

Valgfri

Merknad

Effekt I KW er målt på propellakselen etter ICOMIA 28 standard,

 

 

24-ventiler, 4,2 liter 60º V6 med DOHC, EFI og VCT

24-ventiler, 4,2 liter 60º V6 med DOHC, EFI og VCT

En avansert og lettvekts motorkonstruksjon med plasmastøpte sylindere, doble overliggende kamaksler (DOHC) og 4 ventiler per sylinder. Variabel ventilkontroll (VCT) gir økt forbrenningseffektivitet over hele turtallsområdet. Denne kombinasjonen av avanserte teknologier gir et uovertruffent forhold mellom hestekrefter per liter.

Den nyeste sylinderteknologien – stort slagvolum med lav vekt

Den nyeste sylinderteknologien – stort slagvolum med lav vekt

Plasmasmelteprosessen på sylinderveggene er 60 % hardere enn stål, men denne avanserte teknologien gir også lavere vekt, bedre kjøling og mindre friksjon Resultet er den største motoren med slagvolum i bransjen, men likevel med den laveste vekten.

Elektronisk "drive-by-wire"-gass/gir og dorgekontroll med variabelt turtall

Elektronisk "drive-by-wire"-gass/gir og dorgekontroll med variabelt turtall

Det digitale nettverkssystemet (tilleggsutstyr) gir deg den mest komfortable, underholdende kontrollen du noensinne har opplevd, inkludert automatisk motorsynkronisering med to eller tre motorer og kontroll av motorturtall for dorging. En knapp på turtelleren justerer turtallet i nøyaktige trinn på 50 o/min mellom 600 og 1000.

Ettrykks start-/stopp-kontroll for flere motorer

Ettrykks start-/stopp-kontroll for flere motorer

Med et enkelt trykk på knappen kan motorene startes eller stoppes umiddelbart på båter med flere motorer. Det stilfulle og praktiske ettrykks bryterpanelet for stopp-/start-kontroll brukes sammen med hovedbryteren.

Digitalt nettverkssystem II

Digitalt nettverkssystem II

Yamahas digitale nettverkssystem II er tilgjengelig for alle disse motorene. Systemet har de nyeste 6Y9-instrumentene med farge-LCD-display med høy oppløsning, forskjellige nye start/stopp-paneler med trykknapper, kontrollbokser, tilbehør og NMEA-2000®-tilkobling. Dette avanserte systemet kan enkelt konfigureres for en, to eller tre motorer.

SDS (dempesystem som gir mykt girskift)

SDS (dempesystem som gir mykt girskift)

Yamahas dempesystem for girskift (SDS) ble først lansert for de større V8- og V6-modellene, og det er en god funksjon som automatisk reduserer dunkelyden man vanligvis forbinder med å bytte gir. Et gumminav kombinert med en nøye konstruert spesialskive med spor absorberer støy og vibrasjon. Det gir jevnere og mer stille girskift.

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Det valgfrie startsperresystemet Y-COP er brukervennlig og effektivt: motoren aktiveres og deaktiveres med et enkelt trykk på en enkel fjernkontroll. Dette hindrer at båten blir stjålet, og du slipper å bekymre deg når du forlater den.

Mikroprosessorbasert motorstyring (ECM)

Mikroprosessorbasert motorstyring (ECM)

Denne mikroprosessoren er "hjernen" i utenbordsmotoren. Den overvåker kontinuerlig data og innstillinger slik at motoren alltid går jevnt og yter best mulig. Prosessoren aktiverer også motorens innebygde varsel- og beskyttelsessystemer. Via en dataport kan en autorisert Yamaha-forhandler diagnostisere motoren og reparere eventuelle problemer.

*
*
*

Noe du lurer på?

Bare ring oss på telefon 73 51 21 55 eller send oss en epost hvis du har spørsmål om dette produktet.