Min side - Logg ut

Du har ingen varer i handlekurven.

Siden 1917

Yamaha F150D/G

Legendariske F150 har fremdeles elegant utseende og flotte funksjoner, men nå får du jevnere girskift og mer sofistikert ytelse – takket være den nyeste Drive-by-Wire-teknologien til vår digitale elektroniske gass og girskift (F150G). Den avanserte DOHC-designen (Double Overhead Camshaft) og spesielle inntaks- og eksossystemene optimaliserer forbrenningsprosessen – og en spesiell kåpedesign samler opp og tømmer vann mer effektivt. Mange andre unike funksjoner, som variabelt dorgeturtall, vårt Power Trim & Tilt-system med stort utslag og Yamahas valgfrie Y-COP fjernstyrte startsperre, gjør den nye versjonen av denne fremragende motoren til en fryd å bruke.
Ring for pris

Detaljer

  • Motordekselutforming samler opp og tømmer vann på en bedre måte
  • EFI for renere effekt og høyere effektivitet
  • Dobbel overliggende kamaksel (DOHC) forbedrer ytelse
  • PrimeStart™-system for enkel start
  • Digital elektronisk gass og girskift (F150G)
  • Systemet for variabelt dorgeturtall for kjøring i lave hastigheter
  • Kompatibel med Yamahas digitale nettverkssystem
  • Power Trim & Tilt med stort utslag
  • Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)
  • Tiltbegrensersystem (tilleggsutstyr)
  • Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)
  • Motor med motroterende propeller kan leveres

Motor

Motortype

Firetakt

Firetakt

Slagvolum

2 670 cm³

2 785 cm³

Antall sylindere/konfigurasjon

4/In-line, 16-valve, DOHC

4/In-line, 16-valve, DOHC

Boring x slag

94,0 mm x 96,2 mm

96,0 mm x 96,2 mm

Propellakseleffekt

110,3kW / 5 500 rpm

110,3kW / 5 500 rpm

Driftsområde ved full gasspådrag

5 000 - 6 000 rpm

5 000 - 6 000 rpm

Smøresystem

Wet sump

Wet sump

Bensininnsprøytningssystem

EFI

EFI

Ignition / advance system

TCI

TCI

Startsystem

Electric with Prime Start™

Electric with Prime Start™

Girutvekslingsforhold

2.00 (28/14)

2.00 (28/14)

Dimensjoner

Anbefalt høyde på båtens akterspeil

L:516 mm X643 mm

L:516 mm X643 mm

Vekt med propell

F150DETL: 222.0 kg, FL150DETL: 222.0 kg, F150DETX: 227.0 kg, FL150DETX: 227.0 kg

F150GETL: 226.0 kg, F150GETX: 227.0 kg, FL150GETX: 227.0 kg

Tankvolum

-

-

Oljemengde

4,5 Liter

4,5 Liter

Ytterligere funksjoner

Styreenhet

Fjernkontroll

Drive By Wire (DBW)

Trim- og tiltesystem

Power Trim med stort utslag

Power Trim med stort utslag

Lysspole/vekselstrømsgenerator

12 V - 35 A with rectifier/regulator

12 V - 50 A with rectifier/regulator

Tilt limitter (only for remote control specs)

Valgfri

Valgfri

Startsperre

YCOP optional

YCOP optional

Propeller

Valgfri

Valgfri

Motroterendemodell

Available (ETL, ETX)

Available (ETX)

Gruntvannskjøring

Standard

Standard

Digital nettverksinstrument II (LCD-fargeskjerm)

-

Valgfri

Digitalt nettverks instrument (rundt/firkantet)

Valgfri

Valgfri

Variabelt dorgeturtall

-

With DN Gauges

Dobbelt batteriladesystem

Valgfri

Valgfri

Girskiftdempesystem (SDS)

Valgfri

Valgfri

Merknad

Effekt I KW er målt på propellakselen etter ICOMIA 28 standard,

Effekt I KW er målt på propellakselen etter ICOMIA 28 standard,

4-sylindret rekkemotor med DOHC og 16 ventiler.

4-sylindret rekkemotor med DOHC og 16 ventiler.

Med 2 innsugsventiler og 2 eksosventiler på hver sylinder, og med doble kamaksler som opererer individuelt, forbedres innsugs- og eksoseffektiviteten drastisk, og drivstofforbruket optimaliseres under forbrenningen. TCI-tenningssystemet sørger for enkel start, holdbarhet, lenger levetid for pluggene og ikke minst førsteklasses pålitelighet.

Elegant og effektiv motordekselutforming

Elegant og effektiv motordekselutforming

Et tiltalende utseende er ikke den eneste fordelen ved motordekselutformingen. Den er utformet for oppsamling og tømming av vann på mest mulig effektive måte, noe som fører til enda jevnere drift, mindre korrosjon og lengre levetid for motoren.

Systemet for variabelt dorgeturtall for kjøring i lave hastigheter

Systemet for variabelt dorgeturtall for kjøring i lave hastigheter

Dette sofistikerte systemet lar deg kjøre i lave hastigheter på en jevn og enkel måte ved å justere hastigheten i trinn på 50 o/min ved ganske enkelt å trykke på en bryter. Dette er ideelt for fisking eller rolig cruising gjennom stille områder.

Digitale nettverksmålere og Drive-by-Wire

Digitale nettverksmålere og Drive-by-Wire

F150 er fullstendig kompatibel med Yamahas digitale nettverksmålere (6Y8/6YC/6Y9 og nye CL7), som gir deg all informasjon du trenger for å overvåke båt- og motorytelse og -effektivitet. F150G har nå fullstendig Drive-by-Wire-funksjonalitet takket være digital gass og digitalt girskift, som gir svært jevn veksling av gir og kontroll.

SDS (dempersystem for girskift)

SDS (dempersystem for girskift)

Yamahas dempesystem for girskift (SDS) ble først lansert for de større V8- og V6-modellene, og det er en god funksjon som automatisk reduserer dunkelyden man vanligvis forbinder med å bytte gir. Et gumminav kombinert med en nøye konstruert spesialskive med spor absorberer støy og vibrasjon. Det gir jevnere og mer stille girskift.

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Det valgfrie startsperresystemet Y-COP er brukervennlig og effektivt: motoren aktiveres og deaktiveres med et enkelt trykk på en enkel fjernkontroll. Dette hindrer at båten blir stjålet, og du slipper å bekymre deg når du forlater den.

Modell med motroterende propeller

Modell med motroterende propeller

Med to standardmotorer på båten, hvor begge propellene roterer samme vei, har båten en tendens til å trekke mot babord. Dette gjør at den blir vanskeligere å kjøre i høy hastighet, så F150 er også tilgjengelig med en motroterende propell. Når denne monteres ved siden av en standard propell, har føreren perfekt, nøytral kontroll.

Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)

Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)

Det avanserte, doble batteriladesystemet lader to batterier samtidig. Det gir massevis av strøm til å starte motoren, selv etter lange perioder med lavt turtall og mye utstyr i bruk.

Bestiller du før kl. 15:00, sendes pakken samme dag.
Sikker betaling. Ingen opplysninger lagres.

Detaljer

  • Motordekselutforming samler opp og tømmer vann på en bedre måte
  • EFI for renere effekt og høyere effektivitet
  • Dobbel overliggende kamaksel (DOHC) forbedrer ytelse
  • PrimeStart™-system for enkel start
  • Digital elektronisk gass og girskift (F150G)
  • Systemet for variabelt dorgeturtall for kjøring i lave hastigheter
  • Kompatibel med Yamahas digitale nettverkssystem
  • Power Trim & Tilt med stort utslag
  • Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)
  • Tiltbegrensersystem (tilleggsutstyr)
  • Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)
  • Motor med motroterende propeller kan leveres

Motor

Motortype

Firetakt

Firetakt

Slagvolum

2 670 cm³

2 785 cm³

Antall sylindere/konfigurasjon

4/In-line, 16-valve, DOHC

4/In-line, 16-valve, DOHC

Boring x slag

94,0 mm x 96,2 mm

96,0 mm x 96,2 mm

Propellakseleffekt

110,3kW / 5 500 rpm

110,3kW / 5 500 rpm

Driftsområde ved full gasspådrag

5 000 - 6 000 rpm

5 000 - 6 000 rpm

Smøresystem

Wet sump

Wet sump

Bensininnsprøytningssystem

EFI

EFI

Ignition / advance system

TCI

TCI

Startsystem

Electric with Prime Start™

Electric with Prime Start™

Girutvekslingsforhold

2.00 (28/14)

2.00 (28/14)

Dimensjoner

Anbefalt høyde på båtens akterspeil

L:516 mm X643 mm

L:516 mm X643 mm

Vekt med propell

F150DETL: 222.0 kg, FL150DETL: 222.0 kg, F150DETX: 227.0 kg, FL150DETX: 227.0 kg

F150GETL: 226.0 kg, F150GETX: 227.0 kg, FL150GETX: 227.0 kg

Tankvolum

-

-

Oljemengde

4,5 Liter

4,5 Liter

Ytterligere funksjoner

Styreenhet

Fjernkontroll

Drive By Wire (DBW)

Trim- og tiltesystem

Power Trim med stort utslag

Power Trim med stort utslag

Lysspole/vekselstrømsgenerator

12 V - 35 A with rectifier/regulator

12 V - 50 A with rectifier/regulator

Tilt limitter (only for remote control specs)

Valgfri

Valgfri

Startsperre

YCOP optional

YCOP optional

Propeller

Valgfri

Valgfri

Motroterendemodell

Available (ETL, ETX)

Available (ETX)

Gruntvannskjøring

Standard

Standard

Digital nettverksinstrument II (LCD-fargeskjerm)

-

Valgfri

Digitalt nettverks instrument (rundt/firkantet)

Valgfri

Valgfri

Variabelt dorgeturtall

-

With DN Gauges

Dobbelt batteriladesystem

Valgfri

Valgfri

Girskiftdempesystem (SDS)

Valgfri

Valgfri

Merknad

Effekt I KW er målt på propellakselen etter ICOMIA 28 standard,

Effekt I KW er målt på propellakselen etter ICOMIA 28 standard,

4-sylindret rekkemotor med DOHC og 16 ventiler.

4-sylindret rekkemotor med DOHC og 16 ventiler.

Med 2 innsugsventiler og 2 eksosventiler på hver sylinder, og med doble kamaksler som opererer individuelt, forbedres innsugs- og eksoseffektiviteten drastisk, og drivstofforbruket optimaliseres under forbrenningen. TCI-tenningssystemet sørger for enkel start, holdbarhet, lenger levetid for pluggene og ikke minst førsteklasses pålitelighet.

Elegant og effektiv motordekselutforming

Elegant og effektiv motordekselutforming

Et tiltalende utseende er ikke den eneste fordelen ved motordekselutformingen. Den er utformet for oppsamling og tømming av vann på mest mulig effektive måte, noe som fører til enda jevnere drift, mindre korrosjon og lengre levetid for motoren.

Systemet for variabelt dorgeturtall for kjøring i lave hastigheter

Systemet for variabelt dorgeturtall for kjøring i lave hastigheter

Dette sofistikerte systemet lar deg kjøre i lave hastigheter på en jevn og enkel måte ved å justere hastigheten i trinn på 50 o/min ved ganske enkelt å trykke på en bryter. Dette er ideelt for fisking eller rolig cruising gjennom stille områder.

Digitale nettverksmålere og Drive-by-Wire

Digitale nettverksmålere og Drive-by-Wire

F150 er fullstendig kompatibel med Yamahas digitale nettverksmålere (6Y8/6YC/6Y9 og nye CL7), som gir deg all informasjon du trenger for å overvåke båt- og motorytelse og -effektivitet. F150G har nå fullstendig Drive-by-Wire-funksjonalitet takket være digital gass og digitalt girskift, som gir svært jevn veksling av gir og kontroll.

SDS (dempersystem for girskift)

SDS (dempersystem for girskift)

Yamahas dempesystem for girskift (SDS) ble først lansert for de større V8- og V6-modellene, og det er en god funksjon som automatisk reduserer dunkelyden man vanligvis forbinder med å bytte gir. Et gumminav kombinert med en nøye konstruert spesialskive med spor absorberer støy og vibrasjon. Det gir jevnere og mer stille girskift.

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Mulighet for Yamaha Customer Outboard Protection-system (Y-COP)

Det valgfrie startsperresystemet Y-COP er brukervennlig og effektivt: motoren aktiveres og deaktiveres med et enkelt trykk på en enkel fjernkontroll. Dette hindrer at båten blir stjålet, og du slipper å bekymre deg når du forlater den.

Modell med motroterende propeller

Modell med motroterende propeller

Med to standardmotorer på båten, hvor begge propellene roterer samme vei, har båten en tendens til å trekke mot babord. Dette gjør at den blir vanskeligere å kjøre i høy hastighet, så F150 er også tilgjengelig med en motroterende propell. Når denne monteres ved siden av en standard propell, har føreren perfekt, nøytral kontroll.

Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)

Dobbelt batteriladesystem (tilleggsutstyr)

Det avanserte, doble batteriladesystemet lader to batterier samtidig. Det gir massevis av strøm til å starte motoren, selv etter lange perioder med lavt turtall og mye utstyr i bruk.

*
*
*

Noe du lurer på?

Bare ring oss på telefon 73 51 21 55 eller send oss en epost hvis du har spørsmål om dette produktet.